nothing last forever.
Home follow +

運命なんてくそくらえ

awesome.

Welcome. This blog is public. All the entries are my experience, my stories and everything about to me. Enjoy it!
Be Nice, Rude people not available.


Wednesday, May 4, 2011 @ 5:39 PM
3 +
Segmen Mesra Blogger Pembawa Wacana



  1. Buat satu entri, "Segmen Mesra Blogger Bersama Pembawa Wacana"
  2. Letak header aku tu dan link kan ke entri ni.
  3. Pilih nak yang mana, "Aku Nak Jadi Kaya" atau "Aku Nak Jadi Popular"..terangkan sebabnya kenapa nak yang tu lagi dari yang satu lagi...
  4. Siap...letak link anda di entri ni...
Tarikh tutup.... Masuk hari Khamis..(12.01 pagi).  Aku akan listkan mengikut kategori.... Simple dan menarik...  Kelebihan: Aku tolong promote kan dan korang dapat satu entri...Entri yang banyak dalam satu hari juga membantu dalam menaikkan traffic..:) Apa tunggu lagi...jom join....

Aku Nak Jadi Kaya


Aku nak jadi kaya kerana aku memang nak jadi kaya... Hahaha... Jadi kaya pun susah, jadi popular pun payah... Tapi, aku lebih prefer jadi kaya... Bila dah kaya aku nak tolong orang yg memerlukan... Itu memang niat dari kecil... Hehehe... Duit banyak la katakan... Macam-macam boleh buat... Tapi, guna secara berhemah dan bijak... Zaman sekarang semua kena guna duit... 

Kalau jadi popular, tak banyak manfaat kita dapat... Hanya penat yang menunggu... Jadi popular pun sementara je... Bagi aku, tak kesah pun jadi popular... Jadi kaya pula, banyak faedah kita dapat... Antaranya, boleh menderma kepada golongan miskin, badan kebajikan atau sebagainya... Impaknya, kita dapat pahala... Tu lebih penting... Pada pendapat aku, sebagai contoh kalau kita sentiasa bersedekah atau menderma orang ramai akan kenang jasa kita... Malah akan dipandang mulia... Tapi, kena berhati-hati... Jangan jadi riak dan ujub... Lama-lama kita mungkin boleh jadi popular secara tidak langsung... Walaupun tidak la popular sangat... Aku cuma tekankan pasal sedekah bila dah jadi kaya... Sebab tu je sebab aku nak jadi kaya buat waktu ini... Sebab lain pun ada, cuma nak tekankan yang ni je...

Kalau jadi popular, kadang-kadang hidup tak tenteram.. Orang ramai asyik berkerumun je kat kita... Kan rimas tu, bagi aku la... bila dah popular, tak semestinya kita banyak duit... Betol tak??? Jadi popular tapi poket kosong pun tak guna gak... Hahaha... So, duit lebih penting daripada jadi popular...

Semua tu hanya pandangan dan pendapat aku... Bukan nak sakitkan hati mana2 pihak... Sekian, terima kasih...

ASSALAMUALAIKUM....
/bye

Labels:


Please do the rules:
  1. No spamming--no no no!
  2. Don't talk rudely--don't don't don't!
  3. I like nice people--
    if you need meh to follow your blog back--ask it nicely and i'll think about it~

Blogger mcm ni lah at May 5, 2011 at 1:11 AM  

saye doakan cita2 awk kesampaian,.. amin,.. i follow you :)

Blogger Cik Pulau at May 5, 2011 at 12:31 PM  

sama lah kita..
cik pulau pun pilih nak jadi kaya..


singgah jenguk rakan segmen..^^,

Blogger SMA at May 5, 2011 at 2:19 PM  

mcm ni lah: amin...thanx..

cik pulau: thanx...hehehe..


Post a Comment

Older Post